For å hjelpe deg å komme i gang har vi satt opp et treningsprogram du kan bruke for å komme i gang med joggingen. Vi har satt opp et enkelt program du kan følge. De fire første ukene er det satt opp to økter i uka. Deretter økes det tre løpeturer de siste to ukene.

Husk at du ikke må jogge eller løpe hele veien. Det går helt fint å gå ved behov. Det viktigste er å fullføre turen du har satt deg. Det gir mestringsfølelse.

Programmet er satt sammen av coach Therese Starheim

Løpeprogrammet:

Uke 1
Mandag: 1 km
Torsdag: 1,5 km

Uke 2
Mandag: 2 km
Torsdag: 2,5 km

Uke 3
Mandag: 3 km
Torsdag: 3,5 km

Uke 4
Mandag: 4 km
Torsdag: 4,5 km

Uke 5
Mandag: 4,5 km
Onsdag: 5 km
Fredag: 5 km

Uke 6
Mandag: 5,5 km
Onsdag: 5,5 km
Fredag: 6 km

Oppsummering

Dette programmet er en super start for deg som ønsker å begynne å jogge. Hold deg til planen og øk lengden på turene litt etter litt. Når 6 uker er gått vil du være i bedre form enn da du begynte. God trening!

Ønsker du flere tips for å komme igang med joggingen bør du lese denne artikkelen om Løping for nybegynnere.

Få flere tips fra Therese, eller bestill coaching direkte fra henne allerede i dag. Klikk her for å bli bedre kjent med Therese.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.